23 de maig 2011

La gent d'Iniciativa de Manresa, la meva gent


La gent d'Iniciativa de Manresa, la meva gent, és la gent amb qui vaig aprendre que de res serveix una ideologia sense el compromís amb les persones de carn i ossos. La gent d'Iniciativa de Manresa, la meva gent, és la gent amb qui vaig comprendre que per sobre de qualsevol altra consideració, la implicació en política o serveix per a provocar canvis en favor de les persones o no té sentit.

La gent d'Iniciativa de Manresa, la meva gent, és la gent amb qui vaig aprendre que hi ha coses que no es compren perquè no tenen preu, que pesa més una engruna de compromís que mil tones de sectarisme, i que les bofetades s'encaixen amb un somriure.

Amb la gent d'Iniciativa, amb la meva gent, hem transformat aquella ciutat fosca i carrinclona que va deixar l'alcalde Santcliments i els amos de sempre, en una ciutat més justa, més viva, més oberta.

Avui no hem estat prou manresans els que hem demanat amb el nostre vot que ICV continui a l'Ajuntament. Avui no hem estat prou manresans els que amb el nostre vot hem demanat que continuin els governs d'esquerres. Masses s'han quedat a casa rumiant les emprenyamentes.

Tornant a casa des del local, passejant per la meva ciutat adormida, recordant tot allò que s'ha transformat he pensat que ha valgut la pena.

I sobretot he recordat que la gent d'Iniciativa de Manresa, que són els meus, venim de lluny i anem més lluny encara.